بچه های کتاب

WOWSlider generated by WOWSlider.com
  • 2
  • 3
  • top page
21 32 top page3
Image Gallery Slideshow by WOWSlider.com v2.9
پربیننده ترین مطالب
  • ۹۲/۱۰/۲۸
    1
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

فلسفه

پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۳۲ ب.ظ

سوفی آموندسون،دانش آموز یکی از دبیرستانهای حومه نروژ است که به همراه مادرش در یک خانه ویلایی زندگی می کند.پدرش که ناخدای یک نفتکش است به دلیل شغلش مدت های طولانی از سال را دور از خانه و خانواده خود می گذراند. 
سوفی تنها فرزند خانواده است و همین امر سبب می شود که سوفی نوجوان ساعت های طولانی را در منزل تنها باشد. سوفی در اوقات تنهایی به غار خود پناه می برد،سوراخی در میان بوته های شمشاد که در حیاط خانه قرار دارد و تنها گنجایش یک نفر را دارد.
آنجا باغ عدن سوفی است،او یکه و تنها در آن زندگی می کند و در غار خود، دور از دسترس دیگران به نوشتن داستان و شعر مشغول است تا اینکه در یکی از روزهای بهاری زندگی یکنواخت و روزمره سوفی گرفتار تلاطم و فراز و نشیب می گردد، روزی که داستان ما آغاز می شود و نامه ای مرموز از فیلسوفی ناآشنا سوفی را به معبد فلسفه می خواند، فلسفه که مظهر عقل،خرد و آگاهی است. 

دنیای سوفی کتابیه که این هفته ما قصد داریم به بررسی اون بپردازیم.

گروه فلسفه بچه های کتاب این هفته -یعنی سه شنبه 6 ام اسفندماه ساعت  6 عصر  -قصد داره به نقد وبررسی کتاب دنیای سوفی بپردازه .

رمان فلسفی  اثر یوستین گردر نویسنده نروژی است که چاپ اوّل آن در سال ۱۹۹۱ میلادی در نروژ منتشر شد. این اثر داستانی است که تاریخ فلسفه را به زبان ساده برای نوجوانان تشریح می‌کند. این کتاب تاکنون به ۵۴ زبان برگردانده شده و علاوه بر نوجوانان، توجه بزرگ‌سالان را هم به‌خود جلب کرده‌است. از روی کتاب دنیای سوفی فیلم و بازی رایانه‌ای به همین نام ساخته شده‌است.

 

این کتاب را نخستین بار حسن کامشاد به فارسی ترجمه و نشر نیلوفر منتشر کرده‌است. چهار ترجمۀ دیگر از این کتاب و نسخه‌ای با خط بریل برای نابینایان و نسخه‌ای صوتی از آن نیز منتشر شده‌است.

دوستانی که علاقه به فلسفه دارن و میخوان تو گروه فلسفه ما عضو باشن می تونن این کتاب رو با 15 % تخفیف از کتاب فروشی بچه های کتاب خریداری کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۱
بچه های کتاب شیراز

دنیای سوفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">